본문 바로가기
카테고리 없음

작문필사_나는 골치아픈 인간이다.

by 민들레네 2023. 10. 31.
나는 아픈 인간이다...... 나는 심술궂은 인간이다. 나란 인간은 통 매력이 없다. 내 생각에 나는 간이 아픈 것 같다. 하긴 나는 내 병을 통 이해하지 못하는 데다가 정확히 어디가 아픈지도 잘 모르겠다. 의학과 의사를 존경하긴 하지만 치료를 받고 있지 않으며 또 받은 적도 결코 없다. 게다가 나는 아직도 극도로 미신적이다. 뭐, 의학을 존경할 정도로는 미신적이란 소리다.(미신적이지 않을 만큼은 교육도 충분히 받았지만, 그럼에도 나는 미신적이다.) (p.9.지하로부터의 수기. 도스토예프스키)

 

 

 

자료출처:https://unsplash.com/

작문:

나는 슬픈 인간이다...... 나는 골치 아픈 인간이다. 나란 인간은 도무지 흐름을 맞출 수가 없다. 내 생각에 나는 입이 좀 아픈 것 같다. 하긴 나는 내 입을 가만두지 못하는 데다가 정확히 언제 멈춰야 하는지도 잘 모르겠다. 침묵은 금이라지만 그 고요를 참아낼 수 없고 또 내버려 둘 수도 없다. 게다가 나는 심하게 내성적이다. 뭐, 내성적인데 눈치를 보느라 눈치 없는 입을 연다는 소리다. (내성적인데, 그럼에도 나는 눈치 없는 입을 연다.)

 

 

I'm a sick man... ...I'm a mean man. I'm a human being who doesn't have the same charm. I think my liver hurts. Well, I don't understand my illness and I don't know exactly where it hurts. I respect the medical doctor, but I am not receiving treatment and never received it. Besides, I am still extremely superstitious. Well, it means superstitious enough to admire medicine. (I've had enough education not to be superstitious, but I'm superstitious.) (p.9. Handwriting from underground. Dostoyevsky)

Composition:

I am a sad human being.... I am a troublesome human being. I can't keep up with the flow at all. I think my mouth hurts a bit. Well, I can't leave my mouth alone and I don't know exactly when to stop. Silence is said to be gold, but it cannot stand the silence nor be left alone. Besides, I am severely introverted. Well, it means that he opens his tactless mouth because he is introverted but wants to read others' faces. (I'm introverted, and yet I open my tactless mouth.)

반응형